خرید اهن

تیرآهن ها در اشکال و سایزهای مختلفی وجود دارند که شایع ترین نوع آن تیرآهن I و H شکل است. آنها معمولا در ساخت و ساز، کارهای عمرانی، ماشین آلات سنگین، ساخت کامیون و سایر کارهای سنگین استفاده می شوند. تیرها بیشتر برای حمایت از سازه های سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. این به دلیل توانایی آن برای مقاومت در برابر بارهای سنگین است که عمدتا در برابر خم شدن مقاوم است. تیرها معمولا نسبت به ارتفاع ، عرض ، و ضخامت اندازه گیری می شوند و قیمت اهن نیز باتوجه به این موارد مشخص می شود
دو تفاوت عمده ای که در تیرآهن ها وجود دارد ، تفاوت در مقطع بال آنهاست به طوری که با وجود شباهت های بسیاری که دارند هرکدام کاربرد منحصر به فرد خود را دارند و به طور کلی دو نوع تیرآهن I و H شکل وجود دارند. این تیرآهن ها بسته به بال و عرض و استانداردهای اروپا در دسته های مختلفی قرار میگیرند. از مهم ترین و معروف ترین استانداردهای تیرآهن می توان به تیرآهن‌های IPE،INP  وIPB  اشاره کرد. تیرآهن IPE وINP  جزء دسته تیرآهن های I شکل قرار میگیرند و تیرآهن IPB جزء گروه تیرآهن های H است که به آن تیرآهن هاش نیز گفته می شود. هرکدام از این تیرآهن ها با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتشان کاربردهای مختلفی دارند که طبیعتا قیمت اهن آنها نیز متفاوت خواهد بود.
در مجموع ، هردو تیرآهن از مزایا و معایبی برخوردار هستند و هرکدام ویژگی ها و کاربرد منحصر به فرد خود را دارند. سطح داخلی و خارجی هردو تقریبا موازی است که باعث می شود اتصال آنها با بلت ها یا دیگر اجزا بسیاری قوی باشد. به علاوه استفاده از آنها نیز بسیار آسان می باشد. در هنگام خرید اهن و استعلام قیمت اهن حتما به نوع و کاربری آن توجه داشته باشید ! 

Comments

Popular posts from this blog

قیمت فولاد MO40

قیمت ورق هاردوکس

فولاد ابزار سردکار و انواع فولاد های ابزار گرم کار