میلگرد ساده و میلگرد آجدار

میلگرد ساده

میلگردها از لحاظ ظاهری به دو دسته میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم می شوند. میلگرد ساده آرماتور فولادی است که برای جبران مقاومت کششی بتن ، در قسمت پایین آن قرار میگیرد. البته در موارد خاص از فولادهای ساختمانی نظیر ناودانی یا قوطی نیز برای مسلح کردن بتن استفاده می شود. فولادی که به این منظور در سازه‌های بتن آرمه به کار می‌رود به شکل سیم یا میلگرد می‌باشد و فولاد میلگرد نامیده می‌شود.
میلگرد ساده A1 که به میلگرد نرم بدون آج هم معروف است ، دوام بسیار زیادی دارد و می تواند به راحتی بار مکانیکی بسیار زیادی را تحمل کند. از دیگر ویژگی های میلگرد A1 می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی اشاره کرد که منجر به طول عمر میلگرد می شود. انواع میلگرد ساده سطح تمام شده بدون درزی دارد و دارای مقاومت بسیار خوبی در ساخت و ساز دارد.

کاربرد میلگرد ساده

میلگرد ساده بیشتر مصرف صنعتی دارد و از آن در ساخت پیچ و مهره و میخ و همچنین ساخت برخی اتصالات استفاده می شود. همچنین میلگردهای ساده سایز پایین در ساخت مفتول نیز مورد استفاده قرار میگیرند. به طور کلی میلگرد های ساده ای که کیفیت بهتری دارند و محصول کارخانه هایی مثل یزد و کاشان هستند بیش تر مصرف صنعتی داشته و میلگر ساده محصول کارخانه هایی مانند متین بیش تر مصرف ساختمانی دارند. همچنین وزن میلگرد ساده نیز یکی از عوامل تعیین کننده قیمت و کاربرد آن است .

انواع میلگرد آجدار

هر محصول فولادی منطبق با استانداردهای خاصی به مرحله تولید می رسد. میلگرد نیز، با استانداردهایی همچون A4 , A3 , A2 , A1 و تولید می شود که هر کدام خصوصیات مختص خود را دارند. در این میان، میلگرد A2 و A3 پر مصرف تر از سایر گرید ها هستند و میلگرد شاخه آجدار A3 پرمصرف ترین نوع میلگرد برای مصارف ساختمانی است .

میلگرد آجدار مارپیچ A2

میلگرد آجدار a2 یک فولاد ابزار سردکاری است که از1 درصد کربن و 5 درصد کروم تشکیل شده است . میگرد 2a بخاطر ویژگی های متنوع ، عدم تغییر شکل ، خواص سختی پذیری و ثبات ابعادی در عملیات حرارتی شناخته شده است. میلگرد آجدار2a از مقاومت در برابر سایش متوسطی برخوردار است. تنش تسلیم میلگرد آجدار 2A برابر با ۳۴۰۰ و مقاومت کششی آن ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است

میلگرد آجدار جناقی A3

آج های میلگرد a3 به شکل جناقی (هفت و هشتی) می باشد . میزان تنش تسلیم آن ۴۰۰۰ و مقاومت کششی آن ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است و ضریب ازدیاد طول آن کمتر از 14 درصد می باشد . با وجود اینکه میلگرد آجدار a3 اصلا برای جوشکاری مناسب نیست ، اما همانطور که گفته شد پر مصرف ترین میلگرد برای کارهای ساختمانی است.میلگردهای آج 400 و آج 420 در استاندارد ملی ایران، میلگرد A3 را پوشش می دهند.

میلگرد آجدار مرکب

این میلگرد نوع دیگری از میلگردهای آجدار است. تنش تسلیم آن 500 مگاپاسکال و مقاومت کششی آن 650 مگاپاسکال است. همانطور که از اسم آن مشخص است کل آج ها نسبت به محور طولی به صورت آج مرکب می باشد و از این طریق نسبت به سایر رده ها تمایز دارد. یکی از این تمایز ها این است که استفاده از میلگرد آجدار مرکب در ساختمان می تواند باعث کاهش 1–2 کیلوگرم از وزن میلگرد در هر متر مربع و درنتیجه سبک سازی ساختمان شود. البته باید اشاره کنم که قیمت میلگرد آجدار مرکب بیشتر از سایر میلگردهای آجدار a2 و a3 است.
فولاد مارکت با بیش از ده سال سابقه در زمینه خرید و فروش میلگرد آجدار و ساده ، عرضه کننده انواع میلگرد آجدار با بهترین قیمت و کیفیت است . برای خرید میلگرد آجدار / خرید میلگرد ساده و اطلاع از قیمت میلگرد آجدار و یا قیمت میلگرد ساده با مشاوران فروش ما تماس بگیرید.

Comments

Popular posts from this blog

قیمت فولاد MO40

فولاد ابزار سردکار و انواع فولاد های ابزار گرم کار

قیمت ورق هاردوکس